vrijdag 27 september 2013

Een Hobby

Vanwaar deze blog?
Ik vond ooit een blaadje waar iets uit groeide, verwonderd meegenomen naar huis en zo is het begonnen.
Het grote plantjes verzamelen groeide al snel uit. Overal begon ik vetplanten te zien, en ook cactussen, veelal niet goed verzorgd, of bijna dood, adoptieplantjes adopteren kwam er ook nog bij.
Mijn plaatjes hierover begon ik te delen op Instagram, ik ging anderen volgen die deze hobby ook hebben en een heel netwerk groeide.
Actief worden er tips en kennis gedeeld en zo heb ik besloten een blog hieraan te wijden.
Mijn ervaringen delen, in woorden, maar ook veel plaatjes, hieronder vast eentje.

Het is hem niet alleen de plant, maar ook de tijd van de bezuingingen, steeds meer mensen gaan thuis met hergebruikte dingen hun huis inrichten, de vetplant heeft daardoor zijn plek veroverd weer, net zoals zijn gevlochten hangmand. Mensen gaan thuis groene vingers ontwikkelen en stadsmoestuinen vliegen als paddenstoelen uit de grond, meer groen in en om huis. Vetpanten zijn geschikte bloemstukplanten, deze worden vervolgens weer graag gekocht(vanwege de retrotrend van nu), ook een van de redenen waarom ik ze heb en waarom ik denk dat men een blog hierover kan waarderen.
Thuis hier iets mee willen en uitzoeken hoe dat werkt? Dan kun je hier meelezen. Wie weet hoe we elkaar iets kunnen leren :-)

Inspiratie tot bloggen komt meestal door een conversatie op Instagram of naar aanleiding van iets wat er met mijn eigen planten thuis gebeurt. 

Op Instagram kan men mij vinden als @hannekerozemarijn, veelgebruikte tags aldaar: #succulents #plant_addiction.

Sedum Morganianum. 
De vetplant die zo'n beetje de meeste bijnamen heeft van alle succulenten: Burro's Tail, Donkey Tail, Jelly Bean plant. De blaadjes breken hier zeer gemakkelijk vanaf, toen er een hele tak afbrak heb ik alle blaadjes in een schaal met grond gelegd, dat is nu een week of 5 geleden en ze lopen uit, worteltjes en blaadjes. Schattig, dat is nu precies het leuke van deze hobby.

1 opmerking:

  1. Krijg inspiratie van je! Heb ook zo'n erwtenplantje en due heb ik teveel water gegeven... Op wat voor aarde leg je deze bolletjes en hoeveel water moet ik dan geven?

    BeantwoordenVerwijderen